To właśnie one – zaraz po szafach metalowych – stały się naszym największym bestsellerem.
Regały przesuwne METLAK to solidna, ręcznie napędzana konstrukcja, która jest prosta w obsłudze, nie wymaga skomplikowanej konserwacji i zapewnia wieloletnią, bezproblemową eksploatację.
Dzięki systemowi jezdnemu eliminują konieczność stałych przejść między regałami, co zwiększa pojemność pomieszczenia nawet o kilkadziesiąt procent i pozwala maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń.
Kluczowe elementy mechanizmu napędowego produkujemy sami, co gwarantuje wyjątkową trwałość i długą żywotność całego systemu.
Każdy projekt realizujemy indywidualnie, dopasowując regały do konkretnego pomieszczenia oraz obowiązujących norm.
Standardowo regały przesuwne służą do przechowywania dokumentów i wyposażone są
w półki, jednak na życzenie klienta możemy je zaprojektować do innych zastosowań:
w muzeach – z siatką metalową do przechowywania obrazów,
w archiwach i instytucjach – z pogłębionymi półkami lub szufladami na eksponaty i wykopaliska,
w placówkach medycznych – z pełnymi szufladami z przegrodami na kartoteki,
w garderobach i magazynach odzieżowych – z drążkami do zawieszania ubrań,
w biurach – z szufladami bez dna pod teczki zawieszkowe.
Dzięki takiej elastyczności regały przesuwne METLAK stają się w pełni spersonalizowanym systemem przechowywania, który odpowiada na potrzeby różnych branż i przestrzeni.
MATERIAŁ
Regały wykonane są z blachy stalowej zabezpieczonej przed korozją w kąpieli fosforanującej.
Następnie są malowane proszkowo farbą strukturalną tworząca na powierzchni półek i innych elementów strukturę odporną na ścieranie i nieszkodliwą dla zdrowia – w kolorach palety RAL.
SZYNY
Szyny wykonane ze stali walcowanej zabezpieczonej antykorozyjnie poprzez ocynkowanie.
W szynach montowane są antywyważniki (przeciw przechyłom regału) zapewniające bezpieczeństwo użytkowania.
Szyny stalowe montowane są na posadzce nawierzchniowo z najazdami obustronnymi wykonanymi z blachy stalowej. Najazdy umożliwiają przejazd wózka ręcznego pomiędzy regałami. Przytwierdzenie szyn do posadzki odbywa się poprzez kołki rozporowe.
W szczególnych sytuacjach np. na etapie budowy pomieszczenia, istnieje możliwość montażu szyn w posadzce.
Rozwiązanie konstrukcyjne i technologia układania szyn zapewniają ich precyzyjne, poziome ułożenie.
PODSTAWA JEZDNA
Podstawę regałów jezdnych stanowi rama jezdna o sztywności odpowiedniej do obciążenia. W przypadku długich regałów rama składa się z kilku segmentów łączonych śrubami.
Podstawa posiada koła jezdne żeliwne z kołnierzami i bez kołnierzy.
Obustronne kołnierze kół prowadzących gwarantują równy bieg regałów oraz zabezpieczają je przed wypadnięciem z toru.
Wszystkie koła posiadają z osobna po dwa łożyska toczne kulkowe z obustronnym uszczelnieniem. Podstawa posiada zabezpieczenie przed przechyłem regału tzw. antywyważniki oraz posiadają amortyzujące i zabezpieczające odboje gumowe.
NAPĘD
Napęd kół jezdnych odbywa się za pomocą ergonomicznego, trójramiennego pokrętła z dwustopniową przekładnią łańcuchową, przekazującą ruch na stalową oś łączącą wszystkie koła po jednej stronie podstawy.
Wszystkie elementy ruchome układu napędowo-jezdnego są wykonane ze stali oraz osadzone są na uszczelnionych łożyskach tocznych.
Trójramienne pokrętło posiada obrotowe uchwyty oraz blokadę – przycisk unieruchamiający regał.
ŚCIANY NOŚNE I PANEL OSŁONOWY
Wszystkie ściany nośne regałów wykonane są z blachy stalowej pełnej o grubości 0,8 mm. Ściany posiadają perforację – otwory na haki (zawieszki) służące do zawieszenia półek na wybranej wysokości. Ściany są usztywnione stężeniami krzyżowymi montowanymi w regałach dwustronnych po środku - pomiędzy rzędami półek, a w regałach jednostronnych z tyłu półek. Opcjonalnie stężenia mogą być zastąpione blachami pełnymi.
Ściany mają zabezpieczenie półek przed wysunięciem do przodu i do tyłu, poprzez zastosowanie specjalnych zagięć obrzeży ścian ( patrz rysunek poniżej).
Ozdobny panel przedni osłaniający mechanizm napędowy wykonany jest z pełnej blachy i posiada metalową kieszeń na kartonik z opisem oraz posiada na bocznej krawędzi gumową uszczelkę.
PÓŁKI
Półki wykonane są z blachy stalowej o grubości 0,8mm. Odpowiednią sztywność półek zapewnia dwukrotne gięcie dłuższej krawędzi na wysokość 30mm.
Półki zawieszane są na czterech hakach-zawieszkach (wykonanych z wytrzymałego stopu aluminium) łatwych do zamontowania i zdemontowania bez użycia narzędzi.
W celu szybkiego ustalenia odpowiedniego odstępu między półkami wykonane jest oznaczenie w postaci otworu - znacznika na wszystkich ścianach podtrzymujących półki.
Nośność półek wynosi maksymalnie 80 kg/mb. Dostępne głębokości półek mieszczą się w zakresie: od 200 mm do 600mm, a długości półek w zakresie: od 600 do 1250 mm.
ROZWIĄZANIA ZWIĘKSZAJĄCE BEZPIECZEŃSTWO
- gumowe odboje na ramie jezdnej,
- blokada napędu w korbie napędowej,
- antywyważnik haczący o krawędź szyny,
- uszczelka gumowa na panelu przednim,
- zabezpieczenie półek przed wysunięciem do przodu (poprzez zastosowanie obrzeży ścian o odpowiedniej szerokości) ,
- zabezpieczenie przed zsunięciem się kółek z szyn poprzez obustronne obrzeże kół, - najazdy obustronne na szynach.
DOKUMENTACJA DOŁĄCZONA DO REGAŁÓW
- instrukcja użytkowania,
- atest higieniczny na farbę,
- deklaracja wykonania zgodnie z polskimi i europejskimi normami,
- klasyfikacja w zakresie reakcji na ogień,
- atest–sprawozdanie z badań wytrzymałościowych i bezpieczeństwa użytkowania,
KONSTRUKCJA REGAŁÓW STACJONARNYCH TYPU RAJ
Konstrukcja regałów stacjonarnych zawiera w większości takie same elementy jak konstrukcja regałów przesuwnych – różni się jedynie budową podstawy i brakiem napędu.